MINHENSKO SKRIVENO UMETNIČKO BLAGO MINHENSKO SKRIVENO UMETNIČKO BLAGO
CLIO

MINHENSKO SKRIVENO UMETNIČKO BLAGO

Šifra artikla: 320659
Isbn: 9788671025812
Autor: Katrin Hikli
Izdavač : CLIO
Hitlerov trgovac i njegovo tajno nasleđe.

U vreme nacizma, pre i tokom Drugog svetskog rata, Hildebrand Gurlit sakupio je ogromno umetničko blago, pre svega radove koji su dobili pečat „izopačene umetnosti“ ali i dela klasika. U amanet je – kao najveću tajnu - celu svoju ogromnu kolekciju poverio sinu Kornelijusu na čuvanje. I sin je, odista, brižljivo, duže od pola veka, imao jedinu životnu opsesiju: kako da skriva od javnosti više od hiljadu nagomilanih slika, crteža i grafika najeminentnijih umetnika - Libermana i Manea, Direra i Tuluz-Lotreka, Pikasa i Derena, Šagala i Monea, Sezana i Renoara, Munka i Diksa, Kirhnera i Klea, Kokoške i Engra... i mnogih drugih.
Gotovo slučajno otkriće skrivenog umetničkog blaga pre nekoliko godina u Minhenu izazvalo je lavinu pitanja na koja nastoje da pruže adekvatne odgovore armija državnih ustanova i privatnih pravnika, advokata, boraca za ljudska prava i istraživača žrtava Holokausta, zastupnika ostarelog, nemoćnog i poremećenog, sada već pokojnog Kornelijusa,
Nije reč samo o Gurlitu, već o načelnim pitanjima otimanja ili pod pritiskom prodavanih remek dela u bescenje, što su koristili i mnogi drugi kolekcionari, među njima i Pegi Gugenhajm, kada je u Parizu, neposredno pred nemačku okupaciju, stvarala svoju dragocenu zbirku.
U vezi s tim knjiga Ketrin Hikli postavlja niz moralnih i etičkih pitanja, raskrinkava puteve lažne denacifikacije, ističe dileme oko prihvatanja ili odbijanja ponuđenog legata Kornelijusa Gurlita Muzeju u Bernu i istovremeno ukazuje na organizovanje posebnih institucija u Nemačkoj, koja i dalje priznaje da snosi nacionalnu odgovornost za počinjene nacističke zločine, uključujući i pljačkanje umetničkih dela pre svega od Jevreja.

"Uzbudljiva, sjajno dokumentovana, gotovo kriminalistička priča Ketrin Hikli o ljubitelju umetnosti, Hitlerovom trgovcu i saradniku, strasnom kolekcionaru i spretnom zanesenjaku Hildebrandu Gurlitu koji je od prvog susreta sa delima nemačkih ekspresionista 1912. godine bio opčinjen snagom njihove društvene poruke i likovne hrabrosti."
0,00 RSD
1.300,00 RSD
Cena na sajtu: 1.170,00 RSD
Ušteda: 130,00 RSD
Obavesti me o sniženju
Količinski popust

Dodatnih 10% popusta na tri i više kupljenih artikala sa naznačenim količinskim popustom.

 

  • NSZ
Količina: 1 Kom
2
1
Sačuvajte u listi želja
Pomoć
Hitlerov trgovac i njegovo tajno nasleđe.

U vreme nacizma, pre i tokom Drugog svetskog rata, Hildebrand Gurlit sakupio je ogromno umetničko blago, pre svega radove koji su dobili pečat „izopačene umetnosti“ ali i dela klasika. U amanet je – kao najveću tajnu - celu svoju ogromnu kolekciju poverio sinu Kornelijusu na čuvanje. I sin je, odista, brižljivo, duže od pola veka, imao jedinu životnu opsesiju: kako da skriva od javnosti više od hiljadu nagomilanih slika, crteža i grafika najeminentnijih umetnika - Libermana i Manea, Direra i Tuluz-Lotreka, Pikasa i Derena, Šagala i Monea, Sezana i Renoara, Munka i Diksa, Kirhnera i Klea, Kokoške i Engra... i mnogih drugih.
Gotovo slučajno otkriće skrivenog umetničkog blaga pre nekoliko godina u Minhenu izazvalo je lavinu pitanja na koja nastoje da pruže adekvatne odgovore armija državnih ustanova i privatnih pravnika, advokata, boraca za ljudska prava i istraživača žrtava Holokausta, zastupnika ostarelog, nemoćnog i poremećenog, sada već pokojnog Kornelijusa,
Nije reč samo o Gurlitu, već o načelnim pitanjima otimanja ili pod pritiskom prodavanih remek dela u bescenje, što su koristili i mnogi drugi kolekcionari, među njima i Pegi Gugenhajm, kada je u Parizu, neposredno pred nemačku okupaciju, stvarala svoju dragocenu zbirku.
U vezi s tim knjiga Ketrin Hikli postavlja niz moralnih i etičkih pitanja, raskrinkava puteve lažne denacifikacije, ističe dileme oko prihvatanja ili odbijanja ponuđenog legata Kornelijusa Gurlita Muzeju u Bernu i istovremeno ukazuje na organizovanje posebnih institucija u Nemačkoj, koja i dalje priznaje da snosi nacionalnu odgovornost za počinjene nacističke zločine, uključujući i pljačkanje umetničkih dela pre svega od Jevreja.

"Uzbudljiva, sjajno dokumentovana, gotovo kriminalistička priča Ketrin Hikli o ljubitelju umetnosti, Hitlerovom trgovcu i saradniku, strasnom kolekcionaru i spretnom zanesenjaku Hildebrandu Gurlitu koji je od prvog susreta sa delima nemačkih ekspresionista 1912. godine bio opčinjen snagom njihove društvene poruke i likovne hrabrosti."
Karakteristika Vrednost
Kategorija ESEJISTIKA I PUBLICISTIKA
Autor Katrin Hikli
Težina specifikacija 0.5 kg
Izdavač CLIO
Pismo Latinica
Povez Tvrd
Godina2018
Format14,5x20,5
Strana250

Slični proizvodi

Kaibara Eken (1630–1714) je bio čuveni neokonfucijanista samurajskog porekla, poznat i ...
990,00 RSD
1.100,00 RSD
Po prvi put na srpskom jeziku, objavljujemo dela Kaibare Ekena (1630–1714) čuvenog neok...
1.485,00 RSD
1.650,00 RSD
Knjiga Ivana Negrišorca Svetlost, senke i šaputanja: Eseji s povodima pisana je u dugom...
1.782,00 RSD
1.980,00 RSD
Montenj se smatra ocem eseja (Ogledi su prvi put objavljeni 1580), književne forme koja...
811,00 RSD
902,00 RSD
Definisana podnaslovom „o metafori bolesti“, studija Bojane Savović istražuje pripoveda...
1.562,00 RSD
„Vrlina sebičnosti”, pored filozofskih romana „Pobunjeni Atlas” i „Veličanstveni izvor”...
899,00 RSD
999,00 RSD
Ovaj naš pesnik-svetac, apsolutni usamljenik kada je o poeziji i književnom stvaralaštv...
990,00 RSD
1.100,00 RSD
Anatomija jedne jerusalimske tragedije Pulicerova nagrada 2024. Knjiga godine po izb...
809,00 RSD
899,00 RSD
O svemu kritički, odabrani eseji o umetnosti i umetnicima Roberta Hjuza predstavljaju p...
1.881,00 RSD
2.090,00 RSD
U najsmrtonosnijem napadu od Drugog svetskog rata koji se dogodio u Francuskoj 13. nove...
1.870,00 RSD
Fasbinderovi eseji, kritike i kratke zabeleške, od kojih su neki okupljeni u ovom zborn...
990,00 RSD
1.100,00 RSD
Kada smo pokretali sajt Velike priče, znali smo dve stvari: da ne smemo da ga zovemo re...
809,00 RSD
899,00 RSD