Programirajte Arduino™ s lakoćom – nije potrebno prethodno iskustvo u programiranju!
Ovo temeljno ažurirano izdanje pokazuje – korak po korak – kako da brzo programirate sve modele Arduina, uključujući Arduino Uno R3. Sadrži jednostavna objašnjenja, zanimljive primere i programe koji se mogu preuzeti s veba. Otkrijte kako da pišete osnovne programe, koristite Arduinov izmenjeni programski jezik C, skladištite podatke i uspostavite interakciju s vebom. Opisane su i osnove jezika C++, pisanja sopstvenih biblioteka i programiranja Arduina za internet stvari (IoT).
• Instalirajte i podesite softver, obezbedite napajanje svom Arduinu i
počnite da ga punite programima
• Savladajte osnove programiranja na jeziku C
• Svojim programima za Arduino dodajte funkcije, nizove i tekst
• Programirajte Arduinove digitalne i analogne ulaze i izlaze
• Koristite funkcije iz standardne biblioteke za Arduino
• Pišite programe koji čuvaju podatke u EEPROM ili fleš memoriji
• Priključite različite displeje, uključujući OLED i LCD
• Povežite se na internet i konfigurišite Arduino kao veb server
• Pišite zanimljive programe za internet stvari (IoT)
• Napravite sopstvene biblioteke i koristite metode objektno
orijentisanog programiranja
O AUTORU
Sajmon Monk (Simon Monk) diplomirao je kibernetiku i računarske nauke, a doktorirao softversko inženjerstvo. Elektronika mu je hobi još od školskih dana i povremeno piše za časopise koji se bave kućnom elektronikom. Pored toga, dr Monk je autor dvadesetak knjiga na teme iz oblasti elektronike, među kojima se ističu Arduino i Raspberry Pi. Više o njegovim knjigama potražite na adresi http://simonmonk.org. Možete ga pronaći i na Tviteru pod imenom @simonmonk2.
Sadržaj
Predgovor
Zahvalnica
Uvod
1 Ovo je Arduino
Mikrokontroleri
Kratak vodič kroz Arduino pločicu
Istorijat Arduino pločice
Porodica Arduino pločica
Klonovi i varijante pločice Arduino
Zaključak
2 Početak rada
Napajanje
Instaliranje softvera
Učitavanje prvog programa
Aplikacija Arduino
Zaključak
3 Osnove programskog jezika C
Programiranje
Šta je programski jezik?
Program Blink – ponovo!
Promenljive
Eksperimenti u C-u
Komande
Konstante
Zaključak
4 Funkcije
Šta je funkcija?
Parametri
Globalne, lokalne i statičke promenljive
Povratne vrednosti
Drugi tipovi promenljivih
Stil pisanja koda
Zaključak
5 Nizovi i znakovni nizovi
Nizovi
Znakovni nizovi
Prevodilac Morzeove azbuke
Zaključak
6 Ulaz i izlaz
Digitalni izlazi
Digitalni ulazi
Analogni izlazi
Analogni ulaz
Zaključak
7 Standardna biblioteka za Arduino
Slučajni brojevi
Matematičke funkcije
Manipulacija bitovima
Složenije ulazno/izlazne operacije
Prekidi
Zaključak
8 Skladištenje podataka
Konstantne vrednosti
Skladištenje podataka u fleš memoriji
EEPROM
Komprimovanje podataka
Zaključak
9 Displeji
Alfanumerički LCD displeji
USB tabla za poruke
Korišćenje displeja
Druge funkcije iz LCD biblioteke
OLED grafički displeji
Povezivanje OLED displeja
Softver
Zaključak
10 Programiranje Arduina za internet stvari
Komunikacija s veb serverima
Arduino Uno kao veb server
Arduino kojim se upravlja preko veba
Veb server Node MCU
Pločica Node MCU kojom se upravlja preko veba
Pozivanje veb servisa
Arduino Uno i IFTTT
ESP8266 pločica Node MCU i IFTTT
Ostale IoT opcije
Zaključak
11 C++ i biblioteke
Objektno orijentisano programiranje
Primer ugrađene biblioteke
Pisanje biblioteka
Zaključak
Spisak termina korišćenih u knjizi
Indeks 169